onsdag 20 mars 2013

"Dom säger att ett botemedel mot kärlek ska göra mig lycklig och säker...för alltid"

Jag läser en hel del böcker och oftast på engelska.
Tycker det är rogivande, spännande och skönt att försvinna in i böckernas värld en stund.

En triologi som jag blev tipsad om är Delirium triologin.
Första boken plöjde jag igen i ett nafs och är nu på bok 2 som är lika gripande so far.

Lena Haloway är en ung flicka som lever i en värld där kärlek "botas" genom en operation från 18-års ålder.
Man får genomgå ett test och får sen paras ihop med en passande partner.
Inte helt otippat så blir ju Lena galet kär i en pojke som heter Alex och att följa deras desperata kamp genom första boken är såå spännande.

Min första tanke när jag insåg det här med att "bota" kärlek var att bli arg.
Riktigt jäkla arg. Men efter att jag funderat ett tag tänkte jag att det är ju briljant för en del.
Tänk vad mycket sorg och ondska som kan födas ur kärlek...men självklart även mycket vackert.
Jag hoppas ju verkligen INTE att man kommer på ett sätt att "bota" kärlek men det är en spännande ide för en bok. Kärlek är ju något underbart, breathtaking och helt enkelt lovely men för en del skapar det oändlig sorg.

Kan verkligen rekommendera denna bok. Trots att man finner den på ungdoms så gillar jag denna typ av young adult böcker. Just denna är gripande och helt underbar och man vill bara fortsätta läsa.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar