måndag 25 februari 2013

Fru cupcakes hjärtar Rivsalt



Idag fick en riktigt cool sak flytta in i vårat kök.
Rivsalt är en super cool sak och ja...precis som det heter så river man salt med ett pyttelitet sött rivjärn.
En bedårande, gnistrande och mumsig saltsten som rivs mot rivjärnet och smaksätter din mat eller dina grönsaker. Vackert, smart och sååå himla coolt.

Det rosa saltet är bergssalt från Himalayas urberg och rivs mot ett japanskt rivjärn.
Rivjärnet står perfekt i den vackra bordsplattan i obehandlad ek.
En gastronomisk upplevelse med perfektion helt enkelt.

Detta är perfekt på middagsbordet, som gåva till den som älskar att laga mat eller till värden/värdinnan på en middagsbjudning. Denna vackra sten kommer slipas flitigt hemma hos oss kan jag säga och då jag har en liten glimt av prinsessa i mig så kan jag ju inte låta bli att bli helt förälskad i denna vackra produkt. Har aldrig stött på något liknande och jag blir helt enkelt knäsvag.

Det här är nog en av dom coolaste grejerna i mitt kök helt enkelt.
Smaken på saltet är milt men ändå ljuvligt salt ;)

Ni kan köpa dom direkt från rivsalt.se och det är fraktfritt ;)

Lovely helt enkelt
xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar