måndag 27 augusti 2012

Grattis Lucas 9 år

Idag fyllde våran Lucas 9 år.
Tänk vad tiden går fort. En underbar, fin och omtänksam pojke är han.
Finns ingen gräns på hur mycket jag älskar mina barn. Det är helt enkelt en underbar (men ibland krävande) belöning i livet. Visst blir jag arg på dom ibland men jösses vad jag älskar dom små.

Vi hade lite mys på morgonen och pojkarna öppnade paket. Ja även Leo får paket av oss och även av mamma och pappa. Altså båda barnen får när den ena fyller.

Lucas skulle ha fått Mcd frulle men vi kom försent så han får det imorgon istället. Efter en stressig morgon kom vi iallafall iväg mot Nyköping där vi skulle spendera dagen med fina kusiner och söta mamma.
Det är hertig karls marknad i Nyköping denna helg. Underbart hur slottet vaknar till liv med knallar, vackra kläder och teater.

Det är tornespel där åxå och måste säga att det är mäktigt när riddarna intar sin spelbana. Jätte fint och mäktigt. Underbart väder, trevligt sällskap ja det kunde inte ha blivit bättre. Lucas fick prova på att fäktas och att kasta yxa. Han var super duktig och helg klart en naturbegåvning på att kasta yxa. Vad det kan vara bra till vet jag inte men duktig var han.

Sen gick vi hem till kusinerna för att äta tårta och fira Lucas.
När mamma skulle gå till bussen fick hon ont i hjärttrakten och vips så var en ambulans på plats och mamma fick åka till akuten. Usch vad plötsligt och otäckt. Efter att ha tagit prover så kom dom fram till att det nog inte var någon fara men hon får sova över på sjukhuset inatt. Usch verkligen läskigt. Är tacksam för fina kusinerna som fanns för oss och mamma. Jag och pojkarna kunde åka hem och ändå ha koll på vad som hände.

Tack finaste E, À och J för att ni finns.

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar