lördag 4 augusti 2012

Första helgen

Helger är inte bra för mig alltid.
Det är då jag släpper på rutiner och äter som sämst. Ser alltid till att barnen får mat men kan ibland inte finna ro att äta själv utan äter mer på kvällen och småäter under dagen.
Jag var därför lite nervös över hur just första helgen skulle gå.
Ja det började ju sådär när jag föll ihop imorse. Peter var helt underbar och hjälpte mig till sängen och hämtade mat till mig.
Var chockad ett tag och otroligt känslig.
Men efter lunch kom jag ihåg igen.
Då hade jag ätit frukost och 2 mellisar redan. Och åt avokado till lunchmaten. Gillar verkligen inte avokado men är det bra kan jag väll tugga i mig det.
Kesellan har jag nästan vant mig vid.
Det känns verkligen inte som om jag bara har hållit på i 4 dagar. Är stolt och har lärt mig otrolig mycket om min kropp dessa dagar. Har även insett att jag behöver bra mycket mer än jag trodde i kcal och jag tydligen är van vid det också. Blir spännande det här men jag vill INTE ramla ihop igen.

Dagens kost schema har gått kanon bra trots stressig dag.
Har dock lagt till på mina måltider efter räknande och väljande i listan.

Imorgon ska barnen få all min energi och jag ska fortsätta äta fasta måltider och mellis.

Ja just... Fixade en bröllopstårta idag åxå. Otroligt stolt och ärad att jag fil fixa fina M & K's tårta till deras stora dag. Otroligt fin var dom när jag kom och lämnade. Och jag är nöjd med tårtan. Jag är inget proffs! :)

Nu ska jag ramla i säng.

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar