lördag 11 augusti 2012

En riktig miss

Igår gjorde jag en riktigt miss och det fick jag känna av både igår kväll och imorse.
Igår var vi bjudna till Peters syster som fyller år snart. Super mysigt.
Vi åkte direkt efter jobbet och min hjärna började planera kvällens mat. Kan dock tala om att det sprack och ganska rejält också.
När vi kom dit så bjöds det på smörgåstårta. Jag brukar inte vara förtjust i det men tog en bit. Ohhh hette jösses vad god den var. Ljuvligt god.
Vi kollade handbollen och det vart sent hem. När vi kom hem var det Fredagsmys för barnen och ja jag hoppade helt enkelt kvällsmat!!
Barnen hade ätit korv med bröd och fika och var mätta. Peter var mätt och ja jag var inte mätt men för första gången på länge så sket jag i det. Åt mitt kvällsmellis och gick senare och la mig. Imorse när jag vaknade gjorde jag iordning frukost direkt. Min mage skrek och frukost gjorde den gott :)
Ja igår hade jag skit kväll på matfronten. Är jag besviken??
Nej det är jag inte. Är så otroligt stolt öve mig på det totala så det är bara att köra vidare igen. En kväll kan inte förstöra 30 dagar så idag kör jag enligt schema igen.
Men smörgåstårta till kvällsmat kommer jag inte äta igen...någonsin ;)
Som kvällsmys efter eller före mellis då? Ja kanske det ;)

Ha en underbar lördag
Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar