lördag 21 juli 2012

Vila, vila, vila

Solen skiner och även om det blåser lite kyligt så sitter jag här i min solstol med en kopp kaffe och en bok.
Det är helt tyst förutom fågelkvitter, gräsklippare någonstans i fjärran och då och då hörs ljudet av flygplan och sen fallskärmar som vecklas ut.
Underbart helt enkelt.
Jag är heelt ensam hemma.

Barnen har haft lite sommarlov hos mormor och morfar. Peter hade tävling och jag jobbar så då var dom underbara och tog barnen några dagar.
Idag kommer dom hem.

Mina barn är mitt allt dom och Peter gör mig hel och gör livet värt att leva helt enkelt. Men jösses vad skönt det är med ensamhet hemma ibland.
Jag behöver det då och då.
Att bara få vara.
När jag kommit hem från jobbet i veckan har jag bara satt mig på altanen och njutit av tystnaden.

I torsdags hade jag iof mysigt fikabesök men det ger även det energi.
Mysigt att ha fikabesök och bara fnittra och vara. Inga rutiner helt enkelt.

Nu är jag utvilad och behöver ha rutiner igen ;). Att barnen kommer hem är underbart och även om det blir fullt ös kommer vi mysa och slappa en del också. När jag får varva ner och vara ifred blir jag en mysigare och mer avslappnad mamma.
Så idag ska vi fika på altanen och äta whoopies och vattenmelon.
Ska även göra coca cola med glass i.
Lyxigt, mumsigt och mysigt.

Välkommen hem killar och tack fina mamma och pappa för att ni lånade dom :)

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar