söndag 8 juli 2012

Roadtrip är nu igång

Igår packade vi in oss i bilen för att åka och hämta upp mamma och sen fara neråt i landet.

Jag har varit nervös för detta då det är min första roadtrip sen jag tog körkort.
Vägen till Katrineholm är ju tråkig som vanligt men sen var det riktigt trevligt.
Vägen ner till Jönköping var super fin och en stor bred motorväg.
Vi tog en paus i Mjölby på ett bedårande fik/affär. Hade velat plocka med mig hela butiken och drömmen om ett sommarfik blev super stor igen.

Tyckte resan gick rätt fort tycker jag. Trots att dvd grejen i bilen inte funkar helt så var barnen tysta och snälla.
Mamma hade packat bra med snacka till dom till resan också.

Måste säga att det är väldigt vackert här nere och Jönköping är en bedårande stad som jag lätt skulle kunna bo i. Väldigt vacker och trevliga människor och fint city. Lovely helt enkelt.

Det tog lite tid att finna hotellet och stämningen i bilen blev till slut lite svettig. Jag hatar att köra i stan och speciellt i en stad jag inte känner till.
Men som ljuset i tunneln så fann vi vårat hotell som var helt underbart och super lyxigt. Kommer ett eget inlägg om hotellet. Super fint och det ligger precis inne i stan och vi bor högst upp och har en ljuvlig utsikt. Vackert.

Dagen gick galet fort och när vi hade köpt lördagsgodis och ätit mat så begav vi oss till hotellet igen för att göra kväll.

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar