tisdag 17 juli 2012

Fru Cupcakes & Co. Undersöker Birka Paradise dag 1

Birka Paradise har jag länge varit nyfiken på och efter lite fundering så slog vi till och bokade in en resa med dom till Åland.

Har hört talas om deras badställe och det har gjort mig otroligt nyfiken.
Nu i sommar gästar även Alvin från Alvin och gänget båten och mycket barnaktiviteter finns.
Perfekt tur helt enkelt. Och med enkel bussanslutning till och från båten blev det ännu enklare.
För att göra det enkelt för oss bokade vi även in alla måltider i förväg.

Bussresan gick enkelt och barnen var ivriga.
Vi fick vänta ganska länge innan vi fick gå på båten och då tyckte barnen det blev lite långtråkigt.

Väl ombord slogs jag av hur rent och fint det var.
När vi klev in i hytten var den super fin. Mörkt trä men det gjorde det hela lyxigt.
Vi hade fönster ut mot hav och fantastisk utsikt.
Tv på rummet som hade en del kanaler och även en barnkanal som visade Molly mus.
Kanske tecknat mest för små barn men barnen tittade en del ändå. Kan tänka mig att det är svårt att ha kanaler på en båt som går ute på havet. Litet kylskåp fanns även.
Badrummet var jätte fint och fräsht och allt var helt perfekt. Otroligt nöjda var vi so far.

Vi gick upp ganska högt upp i båten till ett relaxfik och tog lite dricka och kollade när båten tog sig ut mot öppet hav. Skärgården är så otroligt vacker. Denna relaxbar hade mumsiga fruktdrinkar men även alkoholdrinkar och läsk :)
Det var stilrent och kändes spaigt att sitta där.
Men vi fick gå därifrån då det var dax för middag i buffe resturangen.

Jag älskar buffe men är väldigt kräsen...precis som resten av oss ;)
Barnbuffen var kanon och barnen hade flera saker att välja på.
Vuxen buffen var helt ok. Mycket fisk men så är det väll ofta på en kryssning kanske men det fanns även kött. Vi vart alla mätta iallafall. Efterrättsbuffen var väldigt fin med söta små bakverk och mousser.

Det fanns en del att göra på båten så vi höll oss sysselsatta.
Senare gick barnen och kollade på Alvin & gänget´s senaste film medans jag och Peter satt i wiskeybaren utanför lekrummet och myste en stund.

När vi gick och la oss trodde jag att vi alla skulle sova illa då det ändå hörs en del utifrån men vi sov otroligt gott och vaknade utvilade och nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar