måndag 23 juli 2012

Bärplockare...nää jag tror inte det

Igår packade jag picknickpåsen och drog ut i skogen med några tjejkompisar.
Det där med skogen är ju inte direkt min starka sida men jag var utrustad med stövlar (lånade) och mina fina jacka jag fick av Peter som tål alla väder.
Det var rätt varmt men i skogen ska man ha långbyxor och jacka tycker jag.

Vi körde mot surahammar och stannade vid en parkering vid någon sjö.
En av dom första djuren vi stöter på är en liten söt groda....och sen en till...och sen en till...och sen inser vi att på vissa ställen rör sig hela marken av små krälande grodor. Då är dom inte lika söta längre.

Tja våran skogstur var rätt söt.
J och S var riktiga skogstjejer medans jag och S & S mest gick och filura och försökte hålla oss borta från kryp. Jag hatar kryp...och jag hatar pissmyror.

Första svampen såg jag...det var ett pyttelitet fynd som ni ser.
Trodde att min lilla korg skulle bli full men ack vad fel jag hade.
Hade iof kunnat plocka massor med blåbär men det där med att plocka bär är inte min grej tydligen ;)

Ett riktigt äventyr var vi ute på men otroligt roligt var det.
Jag hade med mig kaffe, varmchoklad, bullar och oreo kakor...och vattenmelon.
S & S hade med sig super smarriga mackor och festis.
En riktig fest blev det och vi fikade 2 gånger på olika ställen.

Om vi gick fel? Ja vi visste nog inte alltid vart vi var...men hittade rätt iallafall.
Det där med att hitta i skogen är ju inte så himla svårt...värre är det att finna svamp.
Om jag skulle göra det igen?? Ja det är klar.....det var trevligt ändå.

Tack tjejer för en super rolig dag.

XOXO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar