fredag 20 juli 2012

Baka med själen

Igår bakade jag lite whoopies och det var ett tag sedan jag bakade.
Körde på på rutin och tänkte inte mer på det...förens jag smakade det jag bakat och insåg att det blev inte bra helt enkelt.
Funderade på vad jag gjort fel och kunde inte komma på vad som hänt.
Gjorde precis som jag alltid brukar göra...samma mängd allt och tja ungefär lika länge i ugnen som alltid...jag är dålig på att ställa timern när jag bakar eller lagar mat och kör på känsla och utseende.
Imorse slog det mig vad som hänt....jag hade inte haft själ och hjärta när jag bakat.
Hade slängt ihop det bara och då blev det inte bra helt enkelt.

Jag talar ofta om att man måste lägga ner själv och hjärta när man bakar macarons då det är en känslokaka..men inser att man måste göra det på det mesta när man bakar och lagar mat.
Utan känsla för det man gör tappas det fina resultatet helt enkelt.
Visst kan man vispa ihop en sockerkaka eller whoopies utan känsla men det smakar inte alls lika gott som när man lägger lite själ i det hela.

Så glöm för allt i världen inte det när ni bakar.
Bry er om erat bakverk ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar