tisdag 5 juni 2012

Whoopie kväll i Göteborg



Den 30:de maj satte jag mig på tåget mot Göteborg.
En del av er vet redan att det var inte den bästa dagen att resa med SJ och jag var inte helt lyrisk på SJ just då.
Jag skulle besöka butiken KÖK etcetera och få igång göteborgarna att baka whoopies.

Efter låååång väntan kom iallafall ett tåg mot Göteborg och vi var på väg. Min tåggranne och jag började prata om just förseningen som varit och vad den innebär i verkligheten.
Han frågade om jag visste vart butiken låg och nja det gjorde jag inte riktigt. Då erbjöd han sig att visa då han skulle åt det hållet.
Lycka...tänk vad snälla människor det finns.
Så när vi nådde Göteborg sprang vi genvägar och vips var jag framme vid butiken.
Bara ca 2 timmar sen :(

När jag störtade in i butiken hade många väntat kvar och det gjorde mig varm i hjärtat. Jätte kul att det var många kunder som kom och ville träffa just mig ;)
Carina, Annelie och Annette hade dekorerat jätte fint och jag fick ett varmt välkomnande av dom härliga tjejerna.
Annette hade även förberett en smet till mig och även gräddat några fina whoopies.
Jag körde på och hann aldrig riktigt känna av något mer än att jag var stressad som attans och mina händer skakade :)
Men det gick bra och rätt som det var så var det slut och butiken stängde. Tiden gick enormt fort.
Men jag hann baka whoopies, göra frosting, svara på frågor och dekorera. Blev en del frågor både om whoopies men även om macarons. Hade varit kul att baka det också men det tar ju längre tid.

Butiken är jätte mysig och är ni i Göteborg måste ni kolla in den.
Dom har allt och lite till när det gäller köksgrejer.
Både vanliga märken och det där lilla extra.
Men är ni inte i Göteborg så finns dom ju även som webshop med stilren design och mycket bra utbud.

Efteråt gick vi för att äta på ett ställe som heter Toro Blanco som hade mycket god tapas.
Jag måste erkänna att jag inte ätit tapas innan och jag tror jag gillar det.
En mängd smårätter..kan inte bli annat än mumsigt.

När jag sedan checkade in på hotellet vid 22 tiden var jag toktrött.
Somnade som en klubbad säl och försov mig dagen efter.
Jag var förbi butiken en sväng och sa hej då och tack och när jag sen skulle till tågstationen så gick jag fel.
Galet...gick åt helt fel håll. Kom fram tillslut och det första jag ser då är starbucks.
Lycka helt enkelt att äta lite frulle på starbucks.
Det visade sig att även den dagens tåg var försenat nästan 40min.

Jag kom hem till slut och då var jag helt slut ;)
Hade varit kanon kul och jag gör det gärna igen.
I höst beräknas jag komma tillbaka till Göteborg och då hoppas jag SJ inte har en sådan dålig dag igen.

Tack snälla Carina, Annette och Annelie för otroligt varmt välkomnande och för att jag fick besöka er.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar