lördag 23 juni 2012

Värmebölja

Idag hade vi tänkt att spendera hela dagen i lekparker. Packade fika och drog först till lekparken vid lögarängen. Insåg ganska fort att det var fööör varm för lekpark till och med vid sjön och inte orkade vi åka hem och hämta badkläder heller.

Barnen lekte en stund och jag läste bok. Sen åkte vi till hamnen och tig en glass och tittade på båtarna.
Mysigt men ack så varmt.

Vi fot hemåt och packa upp picknicken på gräsmattan istället. Och hemma var det svalare men jag var för trött för lekparker. Dessutom hade klockan blivit nästan sen eftermiddag. Så vi lekte en stund och sen for vi till pizza hut för kvällsmat.

När vi kom hem ville barnen fortsätta leka medans jag tog med mig min super spännande bok, jordgubbar och ett litet glas vitt till altanen och myste lite.

Nu på kvällen var Leo super trött och Såå trotsig så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Då är det tur att Lucas väljer att uppföra sig för om dom båda skulle vara trotsiga samtidigt ja då vet jag inte riktigt.
När Leo hade slutat vara dum och gråtit så hela kvarteret hört honom så kom han ut till mig och sa förlåt.
Kärlek helt enkelt.
Nu sover han sött och Lucas ligger och kollar lite tv.
Jag har hamnat i soffan och här kommer jag sitta tills jag ska gå och lägga mig ;)

Imorgon blir det midsommar hos familjen B. Egentligen förstår jag inte det där med midsommar. Man kan ju umgås och ha trevligt vilken dag som helst. Alla blir bara stressade av dessa högtider. Vi stressar dock inte.

Glad midsommar på er kära läsare

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar