fredag 8 juni 2012

NyttaDesign


Det är väll få som missade det vackra förklädet som Leila Lindholm bar på omslaget av en av sina böcker.
Ett bedårande rosa förkläde som påminner om en festklänning.
Jag kan iallafall säga att det var kärlek.
Märket är NyttaDesign och dom gör så mycket mer än det förklädet.

Så här står det på deras hemsida om dom:
Bakom Nyttadesigns produkter står Eva Lundkvist och Josephine Drakenberg. Vi formger, tillverkar och marknadsför produkter där omtänksamhet och användbarhet står i centrum.
Basen för vårt skapande är miljötänkande och inkluderande design. Ofta är produktideérna resultatet av ett bollande av skisser och prototyper oss emellan. 
Vi kompletterar och sporrar varandra tills vi båda är nöjda.
Vi tillverkar till stor del helt ekologiska produkter och hushållar med jordens resurser genom att tillvarata restmaterial från fruktindustri och ekologiskt lantbruk. Våra värme/kyl- och stödkuddar fyller vi med vegetabiliska naturmaterial som druvkärnor, körsbärskärnor och boveteagn som samtliga tål vatten och kan tvättas.
Vi tycker om att skapa det som människor vill ha och erbjuder därför även tjänster som innovation, formgivning och produktion.


Deras produkter finns bla hos KÖK etc men även i designbutiker så som Designtorget samt andra återförsäljare/butiker som t ex SPA-, Eko-, hjälpmedel, hälsokost, turist- och museibutiker samt via kroppsterapeuter.


Dom gör sååå mycket mer än förkläden. En nyhet för iår ser ni på bilden här ovan...ni kommer även få se bilder på mig där jag bär den inom en snar framtid :)
Det är Cupcake förklädet och det är en kortare variant av orginal förklädet.
Himmelskt fin och jag känner mig som en prinsessa när jag bär det.
Nu är ju jag en väldigt spinkig tjej men det klär även mig tycker jag :)
Otroligt vackert och mycket praktiskt då det är stora fickor fram där man kan ha handduk och grytlappar.
Kommer även ett inlägg om deras grytlappar som finna i flera varianter och är otroligt praktiska.
Kolla in deras fin fina hemsida där du även kan handla direkt.
Underbara produkter som det kommer bloggas om en del.


Kolla även in Fru Cupcakes på FB där kommer det en underbar tävling i samarbete med NyttaDesign där ni kan vinna ett alldeles eget Cupcake förläde i valfri färg. 
Kommer inom kort.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar