lördag 30 juni 2012

Nyköping

I fredags fixa jag ihop en gräddtårta med jordgubbar, packade väskan, packade in barnen i bilen och styrde kosan mot Nyköping för en övernattning hos finaste Astrid och Emelie. Jonte var inte hemma då han jobbar på peace and love i Borlänge. Himla coolt sommarjobb måste jag säga.
Då passade vi på att låna hans rum :)

Vi kom iväg ganska sent från vässan och resan tar nästan 2 timmar.
Men vi hann med en del ändå.
Vi hann fika, gå på bio och äta kvällsmat och spela massa tv-spel.
Vi såg Ice Age i 3-D och det var första gången som Leo hade på sig sina glasögon hela filmen.

Filmen var riktigt bra och jag kan rekomendera den oavsett ålder. Galet roligt men även lite sorglig ibland.

Alla somnade super sent men vi vaknade ganska tidigt.
Hade dock en lugn och skön morgon.
Åt låång frulle och barnen spelade tv-spel. Sen tog vi en runda på stan.
Hem för lunch och sen gick vi till hamnen.
Där var det någon mc grej så det var massor med feta snygga motorcyklar.
Vädret var kanon och vi satt ute och åt glass. Helt underbart.

Jag älskar Nyköping och slappnar av där. Så himla fin stad.

En helt underbar visit men mina ben och fötter är helt slut. Jag måste träna lite då min kropp är helt förslappad. Och ni kommer få följa en utmaning jag ska ge mig på senare ;)

När vi kom hem möttes vi av tända ljus, nytt altantak, kvällsmacka och ett rent och fint hem. Super mysigt.

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund.

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar