söndag 24 juni 2012

Hur ska detta sluta?

Ja jag vet att jag har 3 veckor kvar på min semester och inte ska tänka på jobbet och vardagen men allvarligt talat så blir jag fundersam.
Jag funderar över hur vi ska lyckas komma tillbaka till vardagsrutinerna.
Vi somnar sent och vaknar sent.
Iof gick det rätt fort att komma in i dessa rutiner och barnen har ju längre semester än jag men det är ju svårare att börja vakna tidigt igen.

Hmm får kanske smygstarta lite.
För Lucas är det nog inga problem då jag tror att han vaknar ganska tidigt men för mig och Leo är det värre.
Igår fick jag väcka Leo och då var klockan 10. Ja ja det är iof galet skönt att få sovmorgon och perfekt på semestern. Jag får sluta tänka på vardagen.

För övrigt så är jag fortfarande otroligt avslappnad när det kommer till det övriga. Har en perfekt semesterlunk som verkligen smittat av sig på barnen och även på Peter. Han jobbar en vecka till och sen går han också.
Jag önskar jag var lika avslappnad till vardags och det ska bli mitt mål inför hösten att helt enkelt vara mer avslappnad. Stress gör bara dåliga saker ned kroppen och innan semestern hade jag en hel del stresssymptom. Jag stressar sällan arbetsmässigt utan har min värsta stress hemma av någon anledning.
Himla otrevligt och heelt onödigt.
Den ska bort helt enkelt och jag ta med mig delar av min semesterlunk i vardagen sen :)

Idag ska vi åka och kolla På Tobbe trollkarl. Blir skoj om det är uppehåll.
Lite ostadig väder men snart kommer värmen;)

Ha en underbar dag

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar