onsdag 20 juni 2012

Happy summer

Här ligger jag i sängen och slöar efter frulle. Vi har semester och trots att vädret inte varit underbart så måste jag säga att det är underbart att vara ledig.
Har fixat med sådant jag inte hunnit innan, myst, fikat och planerat.
Vi har inte mycket inbokat på semestern men behövde verkligen ledighet. Jag och barnen är lediga 2 veckor innan Peter börjar sin semester.

Jag har börjat göra tårtor och det är så himla kul. I söndags gjorde jag 2 olika tårtor. Den på bilden är en chokladtårta med hallonmousse och mörkchoklad Ganache som blev en verklig hit. Den är täckt med whipped cream frosting med oboy. Det är en frosting som består av grädde och philadelfia ost och ger en fräschare touch och 2 matskedar oboy. Den vart mycket uppskattad. Denna gång gjorde jag botten på vanlig cupcakesmet och det vart otroligt gott. Upptäckte även att jag inte är så himla dålig på att göra rosor och blev överlycklig. Har testat några gånger innan med utstickare men det har bara blivit fult. Dessa är gjorda helt på egen hand och jag är super nöjd. Nu vill jag även börja göra rosor i lera. Lovely helt enkelt. Rosor åt folket ;)

Detta året är nog första gången på länge som jag är avslappnad direkt på semestern. Annars brukar jag vara semesterstressad och vilja boka in saker och aktiviteter. Nu är jag lagom slö och det smittar av sig på barnen också. Mycket skönt. Lekparken ska hinnas med dock och picknick självklart. Nästa vecka ska vi till Nyköping också vilket kommer bli super super mysigt. Nyköping är underbart. Idag ska vi ha en del av familjen B på middag. Blir spagetti och köttfärssås så det blir inget storslaget men trevlig att ha någon på vardagsmiddag också.

Såg nyss att jag hade kommit över 20000 besökare. Ja jag vet att jag fortfarande är liten men är otroligt tacksam för alla som hittar hit :) och jag hoppas att ni fortsätter följa mig.
Ni missar väll inte den underbara tävlingen på FB? Läs mer i inlägget här på bloggen där även länk finns.

Nu ska jag gå och skära upp lite vattenmelon och servera på altanen. För idag luktar det sommar ute :)
Sen tar vi en tur till lekparken.
Ha en underbar dag mina fina läsare.

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar