tisdag 12 juni 2012

Fazer vanilj&jordgubb

Fazer choklad är min favorit av choklader.
Den har en mild men fyllif choklad smak och deras kakor känns väl genomtänkta och smakerna gifter sig fint :)

Årets nyhet för oss i Sverige är Vanilj & Jordgubb.
Ni har väll inte missat att Fazer varje dag ger bort 200 kakor att testa och ni anmäler er här.
Förpackningen är vacker som alltid och den får mig att tänka sommar, bad och sol.

Den fylliga underbara mjölkchokladsmaken med touch av vanilj och bitar av mumsig jordgubb.
Som en sommardröm. Perfekt lagom med jordgubbar i enligt min mening.
Den här fungerar perfekt för svala sommarkvällar på altanen, förmiddagsfika med kaffe eller bara precis som den är när du vill lyxa till det lite.
Jag gillar normalt inte frukt i choklad men det här funkar.
Det är inte för mycket jordgubbar i utan bara perfekt balans helt enkelt.

Har även tagit hjälp av en chokladexpert denna gång ;)
Martin har fått testa och ge sitt betyg på denna nyhet.
Så här skrev han: Även denna är supergod. Jag tycker Fazers choklad gör sig bäst med bitar i av någonting annat. Jordgubbssmaken är fräsch och känns äkta och det är lagom mycket jordgubbsbitar i. Jag skulle inte välja denna framför "toffe" eller "marianne" men en sommardag kan det passa. 

En fröjd för sommaren enligt min mening.
Tack Fazer för att ni förser bla Sverige med himmelsk choklad

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar