måndag 4 juni 2012

Almondy moussetårta

Även en måndag kan det passa med efterrätt. Så idag tog vi fram en av Almondys nyheter. En moussetårta med jordgubbssmak.

Man ska ta fram den en stund och låta den tina. Jag hamnade i matkoma och glömde bort den så den stod framme 1 timme och 30min vilket var en del över rekommenderad tid. Den såg dock perfekt ut ändå och inte alls smält.
Peter gillar inte alls sötsaker men han tog en bit och gillade den.
Lucas tyckte inte om den alls och åt bara en tugga.
Leo mumsade i sig 2 stora bitar och var super nöjd.

Och jag då?
Mmm jag älskade konsistensen så moussen. Tårtan var vacker och luktade gott. Men sen föll det tyvär.
Jag tyckte det smakade oäkta jordgubb och hade gärna smakat blåbär eller hallon istället. Jag tyckte även att smaken var smörig och sliskig.
Botten var smaklös och lite brödig.
Hade förväntat mig något krispigt.

Inte min favorit helt enkelt men som ni läste fanns det delar av familjen som gillade den :)
Jag hoppas det kommer en fruktig moussetårta med blåbär och eller hallon. Den ni;)

Betyg: 3/10 cupcakes
Klarade tyvär inte alls av smaken.
Ska även testa choklad och den tror jag på ;)

Xoxo

2 kommentarer:

  1. Den tårtan har de slutat tillverka, bra det! Är hemsk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha ja. Ja det var ju några år sedan detta inlägg skrevs. Tur att vi gillar olika ;)

      Radera