tisdag 29 maj 2012

Tuc mini snackies


I am a sucker för nyheter och jag älskar miniatyrer så när jag såg denna påsen i butiken var den helt enkelt tvungen att följa med hem. Jag älskar ju även salta kex och på sommaren går det rätt mycket kex hos oss då jag tycker det är bra snacks till stranden, lekparken och annan aktivitet.
Det är ju även underbart gott till en ostbricka.

Tuc är ett märke som har vuxit enorm den senaste tiden och en av mina favoriter är dom normalstora med sourcream & onion smak. Den är som ett kex och chips i ett.

Påsen som fick följa med hem var en orginal smak vilket är lite lätt saltade.
Jag ogillade att dom ligger i påse då det känns lite skört och jag trodde att ala kex skulle vara krossade men någon hemlis har dom på Kraft Foods för alla kex var hela trots lite omild behandling.
I påsen ligger det bedårande söta små kex...perfekta att bara stoppa in i munnen.
Det går även utmärkt att bre lite ost på...dock får det inte plats så mycket ost men då finns ju orginal storleken om man vill ha mer kex.

Jag älskar dessa mini snacks helt enkelt.
Nu måste jag även smaka den andra smaken.
Dom kommer vara en ständig följeslagare i väskan i sommar.
Perfekt konsistens som vanligt, lagom sälta och mumsig smak.
En hit helt enkelt. Tack snälla Kraft Foods för TUC ;)

Betyg: 10/10 cupcakes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar