onsdag 16 maj 2012

Malaco Viva Lakrits del 1

Malaco har utökat sitt lakritssortiment med 3 nya lakritssorter i stilrena förpackningar.
Det är salt, sött och salmiak så det finns en påse för alla :)

Svensken är känd för sin kärlek till lakrits och Malaco vill kunna erbjuda ett bredare lakritsutbud till alla oss som älskar lakrits.
Och jag är otroligt glad för det.

Den första påsen som testades hemma hos Familjen Nilsson var just denna som heter Briljanter och som innehåller sötlakrits med socker på.
Jag och Leo slet upp påsen då vi är dom största lakritsälskarna i vår familj.
Trots att det var innan maten ville vi iallafall smaka en bit...som blev 2 bitar...och några fler. Jösses så gott det var.
Små söta figurer så som stjärnor och runda ringar av mjuk...lite seg sötlakrits med socker på. Lakritssmaken var perfekt och det var helt ljuvligt gott.
Och jag gillar verkligen designen på påsarna. Dom drar blickar till sig men är stilrena och inbjudande och väldigt tydliga.

Vi hann äta upp halva påsen innan vi ställde bort den :)
Sötlakritsen var enligt min smak inte för söt utan perfekt balanserad till och med fast det var socker på.
Den var seg men ändå mjuk.

Denna är en klart hit från Malaco och dom har lyckats ta fram en gudomlig produkt som kommer gå hem i mångas munnar. Precis som så många andra av Malacos produkter är detta en fullträff helt enkelt.
Inte speciellt dyr i butik heller...ligger runt 20kr så den kan absolut bli en lördagsrepris.

Jag älskar ju lakrits i nästan alla former så jag ska kasta mig över dom andra 2 smakerna också och se om även dom vinner en plats i min godisdel i hjärtat. Denna gick iallafall direkt in dit.
Tack snälla Malaco för att ni gör galet gott godis.

Mums mums

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar