torsdag 12 april 2012

Påskfika



Påsken hemma hos Familjen Nilsson var en blandad påsk.
Vi hann mysa, ha besök, vara på besök, ha utflykt och jag hann även jobba 2 dagar.
På påskafton hade vi besök av mina super fina föräldrar.
Dom hade med sig en super fin bukett blommor till oss
Det blev påsklunch som jag och Peter fixade ihop och även efterrätt.
Till lunchen blev det färskpotatis, potatisgratäng, köttbullar, prinskorv, kyckling och sallad.
Med såser och lite tillbehör.
Mätta blev vi absolut.

Efter att ha vilat magen en stund var det dax för efterrätt.
Jag hade stora planer på efterrätt och tyckte jag stod i köket hur länge som helst trots detta blev det enbart Petit Chouxer (utan kakao) med vaniljkräm, vaniljgrädde och hallon med smält vit choklad på, chokladcupcakes med marschmallowsfluff och chokladcupcakes med minimarschmallows i.
Ja det kan tyckas vara en del men jag ville ju göra mer.

Efter fikat fick barnen sina påskägg från mamma och pappa och dom hade bla hittat super söta påsk ägg med tema från filmen Cars. Roligt med ägg som inte bara innehåller trökgodis. Både deras ägg innehöll både smått och gott och användbart :)

Petit chouxer är ju himla gott och man kan ha i nästan vad som helst.
Det är heller inte sött men himmelskt gott. Smaka dock inte på smeten för innan det är gräddat så smakar det typ lim :)
Recept på Petit Chouxer finner ni här på BakaMera.nu där jag kommer gästblogga i 1år ca.
Har nu fått mitt första recept publicerat där och jag är mycket nöjd och ser framemot resten av årets bloggande :)


Hoppas ni hade en underbar påsk med mycket mat och gott.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar