lördag 31 mars 2012

Stockholm i mitt hjärta

Ja igår bar det ju alltså iväg mot stockholm.
Efter intervjun hade jag tid kvar innan jag skulle hemåt.
Strosade en sväng på stan och var bla inne i PUB och besökte Systrarna Voltaires butik.
Wow är ni i stockholm ska ni gå dit. Såååå mycket vackert så jag vart helt knäsvag.
En underbar butik som jag gärna hade velat flytta in i.
Hela PUB var mysig och jag älskar när det är hela våningsplan med butiker fast inga väggar. Butikerna går ihop på ett vackert sätt helt enkelt.

Sen gick jag och åt lunch hos fina Samieh på Espresso House.
Åt en gudomligt god varm macka på surdegsbröd med mango och kalkon.
Gud den var otroligt god och sköljdes ner med en mumsig latte.
Härligt att hinna se Samieh en sväng också även om det kom mycket folk och handla så hann vi umgås lite iallafall ;)

Sen hade jag bestämt träff med Jan.
Vi skulle ses på NK. Det var nog runt 15år sen jag var på NK och hade ingen koll på hur det såg ut egentligen. Jag älskade NK och där hade jag gärna flyttat in också.
NK påminde om Macys i NY och jag bara älskade det.
Hade lätt kunnat spendera en hel dag där men vi fikade bara.
Vikingsun hade demo i en härligt butik där och fick även med oss Johan då som fika sällskap. Pigge lärde mig vad en keramisk kniv är egentligen och jag fick testskära lite tomat. Det där med knivar är en hel vetenskap och Johan och Pigge kan knivar helt enkelt :)

Min dag väckte en längtan till stockholm och jag inser hur mycket jag saknat stan.
Tja har ni någon fin våning i storstan och ett jobb med bra lön så ring mig ;)
Stockholm är underbart.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar