måndag 19 mars 2012

Fru Cupcakes testar MAC kid




























Jag är otroligt dålig på att ha med barnen i köket.

Vet inte riktigt varför men det gör mig helt enkelt stressad.

Men när vi fick hem MAC Kid kniven var jag helt enkelt tvungen att göra plats till barnen.

Det var dock mycket kontrollerat och strukturerat och barnen var ivriga och lyckliga.

Inser att jag måste lära mig att ha dom med i köket nu och dom älskar det.

Dom är mycket i köket när dom är hos mormor och jag får helt enkelt lära mig slappna av i köket med barnen.


Nu till kniven som är gjord för barn.

MAC knivar slipas för hand av smeder från Seki- området i Japan och är många kockars favorit märke på knivar. Nu har dom även släppt en barnkniv. Kan säga att just nu har barnen den bästa kniven i familjen.


Det var kärlek vid första ögonkastet när kniven flyttade in hos Familjen Nilsson.

Den är förpackad i en underbar förpackning med söta japanska teckningar på.

Barnen var lika nyfikna och lyckliga som jag var.

Den är vass som attans men är lite annorlunda från en vuxenkniv.

Barnkniven har en mycket funktionell design.

Knivbladets bakkant är patenterat och skapar ett skydd så att fingrarna inte glider ner under kniven. Spetsen är rundad för att undvika att man skär sig och den målade linjen på knivbladets nedkant visar var kniven är vass. Handtaget är glidskyddat för små händer. Det är även högt nog för att undvika att knogarna slår i skärbrädan.


Den finns bland annat här och det rekomenderade priset är ca 385kr vilket jag tycker är ett kap för denna kvalitet på knivar.

Måste erkänna att det inte är barnen bara som använder denna. Jag har övergett våran Global kniv och använder barnkniven. Den skär underbart, bra grepp och såååå söt.

Kärlek helt enkelt.

Och ska ni ha med barnen i köket satsa på att ge dom riktiga grejer.

Denna kniv är en mycket bra start.


Betyg: 10/10 cupcakes.


Full pott helt enkelt














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar