torsdag 8 mars 2012

Fru Cupcakes testar Brazilian Peel





Före Efter

Brazilian Peel har intagit den svenska marknaden och har revolutionerat den amerikanska skönhetsmarknaden. Det är den första professionella kemiska peelingen som är säker för hemmabruk.

Formulan är framtagen i samband med dermatologer, med en unik patenterad formula som hjälper till att minimera solskador, hyperpigmentering, torra fläckar, fina linjer och rynkor samt ger dig en slätare och fastare hy, förbättrad lyster och därmed ett mer ungdomligt utseende.
Den innehåller glykolsyra som är utvunnen från naturliga sockerrör och Acai, en naturlig antioxidant från Amazonas regnskog.

Brazilian Peel gör att du kan få en hy som du innan bara kunnat få på hudvårdskliniker.
Den är fri från parabener, sulfater, syntetiska dofter och färgämnen, petrokemi, ftalater, GMO och triclosan.

Jaha hur var den for real då?
Måste erkänna att jag tyckte det var läskigt att testa kemisk peeling.
Kommer ihåg något gammlat avsnitt från sex and the city där någon gör en kemisk peeling som blir helt galen.
Men jag tänkte att om dom släpper den på hemmabrukmarknaden borde den inte vara så farlig.
Jag är glad att jag testade. Det var inte farligt.
När man köper denna produkt får man 4st sprutor med en smet som man ska blanda i handen och sedan fördela på i ansiktet. Huden ska vara rengjord och torr. Det ska sedan verka i 10min och sedan ska man tvätta bort det. Det kan pirra och sticka i huden undertiden men jag kände inget sådant. Det är meningen att man ska göra en behandling/spruta per vecka.
Jag hade läst en del om produkten innan jag testade och reaktionerna var blandade. Många hade märkt skillnad redan efter första behandlingen medans en del inte märkt skillnad förens vid senare behandlingar. Efter behandling är man solkänslig och ska vara försiktig och använda solskydd.

Mina före och efter bilder visar ingen större skillnad men jag kan tala om att det känns skillnad i huden. Den vart lenare och "finare". Linjer och rynkor försvann inte men huden känns lite stramare fast ändå mjuk och fin. Jag hade inte väntat mig underverk men vart ändå positivt överaskad och det ska bli spännande att köra behandling nr 2 nästa vecka.

Ni kommer få följa mig alla 4 veckorna självklart.
Peelingen är enkel att applicera och instruktionerna är enkla att förstå.
En förpackning ligger på ca 850kr och det blir ca 212kr per behandling vilket jag tycker är bra pris. Det är billigare än att gå på salong och man kan göra en spa känsla hemma med hjälp av tända ljus, härlig musik och andra produkter som man kan använda undertiden.
Brazilian Peel finns att köpa på bland annat Eleven.se, på Brazilian Peels hemsida och kommer inom kort att lanserar på NK.

So far so good helt enkelt och det blir bra betyg.

Betyg: 9/10 cupcakes
Den får inte fullpott för att behandlingen är inte genomförd helt.
Betyget kan därför ändras när jag är färdigbehandlad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar