måndag 5 mars 2012

Fru Cupcake testar



Igår var det meningen att jag skulle skicka in mitt första bidrag till Miss Cupcake 2012 men så blev det inte riktigt.

Fick plötsligt hjärnsläpp och vart inte nöjd med resultatet.

Dock gav det mig chansen att testa Dr Oetker´s vanilj tårtmousse.

Jag har testat den för länge sen men tyckte då att den smakade Bourbon vanilia men jag gav den en ny chans.

Dom måste ha ändrat vaniljsort för jag blev mycket positivt överaskad.


Tårtmoussen finns även med chokladsmak och en med jordgubbsmak

Man köper en påse och vispar ihop den med 2dl kall mjölk.

Vispa gärna med elvisp. Sen är den redo att använda.

Och ja den vart kanon att även ha som topping på cupcakes.

Konsistensen var krämig mjuk men höll ändå formen som spritsades.

Och smaken var otroligt god. Krämig vanilj.

I love it.


Denna kan man alltså ha som tårtfyllning, till cupcakes eller till whoopie pies tex.

Otroligt gott enligt mig och jag kan rekomendera denna.


Betyg: 10/10 cupcakes.

Den får inga minus för så som den smakar nu kan jag inte komma på något minus.

Tok enkelt och mycket gott


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar