torsdag 12 januari 2012

Tiden går fort nu



För ett tag sedan vann jag biobiljetter till mig och Lucas.

Och i helgen var det dax för lite mamma-son tid och den tiden spenderade vi på bio. Lucas älskar att gå på bio medans Leo inte alls tycker om det.

Ganska skönt att Leo vet att han inte gillar bio och då inte vill gå helt enkelt. Då slipper man gå mitt i en film tex.


Lucas valde Alvin och gänget 3.

Vi köpte popcorn, chips och dricka och kröp upp i dom extra stora fotöljerna. Mysigt helt enkelt och jag somnade INTE :)

Filmen var rolig även för vuxna och Lucas tyckte om den också.

Vi bestämde att vi ska gå på bio oftare han och jag. Nästa film vi ska se är Mästerkatten. Det är så sällan som Lucas får egentid med mig och jag känner att jag måste bli bättre på det helt enkelt. Det är så mysigt att göra något med bara 1 barn i taget och jag och Leo spenderar mer egentid ihop faktiskt.


Detta året ska jag lägga mer tid på barnen var för sig och speciellt på Lucas.

Biobesök, fika och pyssel kommer det bli under året.


Helgen for iväg i rasande fart.

Förutom biobesöket så var jag även bjuden på middag hos fina E i lördags.

Det var flera tjejer som skulle komma och dom skulle sedan bege sig ut.

Jag hade tackat nej till utgång men efter att han träffat alla tjejerna så följde jag mer ut iallafall.

Sååå himla underbart gäng helt enkelt och vart snabbt inbjuden på ännu en tjejmiddag hos en av dom. Himmlans trevligt. Kvällen gick i rasande fart och jag hade glömt bort hur mycket jag saknat att dansa. Blir till att göra om det snart igen.


Söndagen var vi och firade Peters mamma som fyllde år.

Väldigt mysigt och gott fikabröd.

Var lite trött efter lördagens lååånga natt men då valde vi att ha en mysdag hela familjen och på kvällen var jag lite piggare igen.


Nu är det redan torsdag och snart helg igen.

Tiden går så fort så jag hinner inte med riktigt.

Bakningen inför nästa vecka är i full gång och jag ser framemot veckan massor.

Nästa vecka blir helt klart en spännande vecka med nya möten och mycket macarons :)


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar