måndag 23 januari 2012

Sista dagen...





När jag vaknade på lördagsmorgonen kändes det att jag gått och stått mycket. Är en spinkig tjej som inte står om jag inte måste :)

Mina ben och fötter pulserade fortfarande och det där med stödstrumpor kändes som en bra grej.

Jag åt min underbara frulle och Jan kom och mötte mig på hotellet. Sjöfartshotellet hade verkligen underbar frukost.

Det fanns allt helt enkelt och jag skulle ha ätit mer :)


Mätt och belåten åkte vi ut till mässan.

Det var en kall lördagmorgon men vacker.

Vi hade kommit överens om att lördag skulle vara min sista dag och jag hade en del packning att bära på.


Väl på plats satte jag igång med morgonrutinerna.

Gud vilken rutinmänniska jag är..och om jag inte har rutiner blir jag galet förslappad.

Jag dukade upp tårtfatet, såg till att det såg snyggt och rent ut och Jan var gullig och hämtade mumsigt kaffe hos Adesso. Kändes super mysigt att se alla montrar vakna till liv och hälsa på "familjen". Jag gillar gemenskapen som växte fram. Alla vill ha kunder men eftersom dom jobbar med olika produkter blir det mer vänligt än konkurerande. Himmlans trevligt.


Det var lite folk denna lördag. Och totalt på mässan så hade det varit mindre folk är i fjol.

Det kändes som om det skulle bli en låååång dag men oj vad tiden gick fort.

T kom upp till mässan då hon fått biljetter av ett företag. Trevligt och vi sällskapade hem sen och jag fick åka med från station.


Dagen var ändå väldigt händelserik.

Jag gick en sväng och fann ett företag som gör keramik. Det är ett par som gör helt bedårande keramik. Jag blev helt lycklig när jag såg montern och vi pratade länge om både keramik, bröd och bloggande. Ville plocka med mig hela montern hem. Kommer ett inlägg med bilder om dom då ni helt enkelt måste se konstverken dom skapar.


Vikingsun gjorde sin Gulashsoppa till min lycka och en kopp rykande het soppa blev lunch.

Gud vad jag älskade den där soppan.


Efterrätt blev Adessos ljuvliga kaffemjukglass. Herre gud att en mjukglass kan smaka så lyxigt och krämigt med en perfekt smak av kaffe.


Fick en present från Paradisverkstan helt plötsligt. Underbara gulliga tjej som kom med en stilren påse med en underbart vacker kruka från dom. Lycka.


Vi stod även grannar med Ankarsrum som har dom vackra assistenterna.

Jag har stått och dregglat vid deras monter flera gånger men knappt vågat tala med dom av någon anledning. När den ena tjejen från deras monter kom in och pratade med Jan så presenterade han oss för varann. Hon berättade att hon hade gått och klurat på en ide som hon ville prata med mig om. Jag kände hur det pirrade till i maggropen och när Jan sa att vi kunde gå och prata direkt blev jag fnissig.

Vi satte oss i deras monter och hon och hennes kollega presenterade iden för mig och jag blev lyrisk. Jag ska få låna en assisten av dom (fick välja färg själv), gästblogga hos dom och ta fram recept som är gjorda för assistenten. Jag kunde knappt andas...sååå lycklig blev jag.

Dom ville ha MIG!!! Wow helt enkelt.

Jag är inte riktigt van vid att människor vill ha mig men jag antar att jag kanske behöver vänja mig. Behöver stärka upp mig och min självkänsla helt enkelt.

Och denna möjlighet stärkte mig helt enkelt. Dessa dagar har stärkt mig enormt.

Äntligen ska en vacker maskin få flytta in hos mig...en pastellrosa.

Gud vad jag ska baka och fixa.


Kände dock att min ork började sina och även min energi.

Även om en hel del möten under dagen tände upp gnistan igen så hade min depå tagit slut.

Är inte van vid sådana här äventyr och så mycket intryck och möten.


När jag kom hem la jag mig i badet och höll på att somna.

Musklerna slappnade av och hjärnan var för ett ögonblick helt tom.

Gnistan tändes till en sväng när jag fick berätta för Peter om mina dagar men sen blev det en slö myskväll helt enkelt. Var helt slut...men hjärnan började jobba på för fullt efter lite mat i magen.


Nu är jag laddad för året och har ideer till tusen.

Tack snälla Creative Design för magiska dagar och tack montergrannar för god mat, kaffe och spännande uppdrag. Det här var verkligen ett äventyr jag gärna gör om.


XOXO

3 kommentarer:

  1. Åh, så roligt för dig! Vad glad jag blir! :) stor kram

    SvaraRadera
  2. Glömde att skriva Emmy efter ;)

    SvaraRadera
  3. Helt galet underbart!!!
    GRATTIS min fina kusin! Det HÄR är stort!!!!

    / Anne

    SvaraRadera