söndag 1 januari 2012

Nyårsmeny för mig och Peter



Till förrätt fick jag och Peter toast med fetaostkräm, rödlök och Parmaskinka.

Fetaostkrämen gör jag genom att blanda fetaost och Philadelfiaost och det blir sååå gott.

Fick tag i en helt underbar parmaskinka i delidisken på maxi och förrätten gjorde verkligen magi i munnen. Skinkan smälte och var såååå god ihop med det andra.

Det var himmelskt helt enkelt.


Till varmrätt hade Peter gjort fläskfile och potatisgratäng som serverades med fetaost, sallad, beasås och tsatsiki (hur det nu stavas).

OMG vad gott. Köttet var perfekt och smälte i munnen. Njutning på hög nivå och ett perfekt steg från den underbara förrätten.

Vi åt tills det var helt tjockt i magen.

Fanns inte plats för något mer i magen.


Vi tog en låååång paus innan efterrätten. Står inget om att man inte får ta paus i en 3rätters ;)


Sen gjorde jag efterrätt som serverades med en skummande cappucino och efterrätten var en falsk cheesecake. Gjorde den som dessert förra året och den var så himla god så jag gjorde den igen. Det är digestivekex på botten, sen vaniljkesella och smält vitchoklad och det hela toppas med hallon. Iår ringlade jag smält fazer blå choklad på också.

Jag har ju en make som inte gillar sött men denna dessert går hem även hos honom.

Blev sååå himla gott.


Är mycket nöjd med menyerna och samspelet i köket. Vi är ett perfekt team jag och min make :)

Det blev kanon kväll och mat och ingen av oss la oss hungriga.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar