tisdag 24 januari 2012

Klara plus Johan






















Ni som känner mig vet att jag är superduper svag för keramik, vackert mönster och fina färger.

När jag gick på en liten promenix på mässan så blev jag förälskad vid en monter.

En explosion av färger, vackra mönster och bedårande kermik.

Wow helt enkelt. Jag var tvungen att stanna till och känna och titta och berömma.

I montern stod Johan som är den ena halvan av klaraplusjohan som gör dessa vackra konstverk.

Dom har inspirerats av Marocko och det märktes både i stil, färg och funktion.


Kopparna finns i 3 olika storlekar och faten finns även dom i 3 olika former.

Man kan bygga och matcha hur som helst då alla färger går mycket väl ihop.

Vi fann även en ny funktion för ett av faten.

Faten är vackra precis som dom är men även mycket funktionella.

Kakfat, tepåsefat eller bara vackert underlägg...ja det är bara fantasin som sätter gränser.


Dom har även skålar i denna vackra serie och dom finns i en storlek.

Ha dom som frukostskålar, fruktskål eller ha dom med på fredagsmyset och chips eller nötter i.


Jag hade velat plocka ner hela montern och tagit med mig hem.

Kärlek var det helt enkelt.


Det är alltså Klara Edstrand och Johan Blomdell som har skapat dessa underverk.

Allt görs förhand i deras studio i Malmö.

Produkterna säljs i en del utvalda butiker i landet som du finner här men det går även att beställa direkt från hemsidan om ni mailar dom.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar