måndag 30 januari 2012

Kalashelg





I helgen började vi fira Peter som fyller år imorgon.


Mamma och pappa firade honom när dom var och lämnade kidsen förra helgen men i helgen var det dax för Peters pappa, mamma och syster.


Jag var otroligt slö och bakade inget faktiskt.


Peter gjorde dock en super god sockerkaka som var väldigt krämig och mumsig.


Annars blev det köpe fika.


Ibland får man vägra tycker jag ;)


Den vackra tårtan på bilden har jag lånat från Martha Stewart.


Det är så himla sällan jag tar mig tid att göra en tårta men känenr att det börjar bli dax snart.


Inte till imorgon dock....då jag bestämt en annan efterrätt men till alla hjärtans kanske.


Helgen gick i rasande fart och jag hann inte alls med.


Började packa ut julen men har fortfarande en del stjärnor kvar och gardiner.


Och vad gör det om 100år? Jag lär hinna tabort allt innan påsk iallafall :)


I lördags kväll var jag på tjejmiddag. Det var super mysigt även om jag åkte hem rätt tidigt för att ändå vara pigg dagen efter. Ett super härligt tjejgäng som jag nyligen mött och börjat umgås med. En av tjejerna är iof fina E som är en av mina bästaste men dom andra är nya vänner.


Så himla kul när man möter nya människor som man triva med så himla bra.


Lucas hade första träningen på jujutsin för säsongen i söndags.


Denna säsong går han upp till barn och det blir andra träningstider vilket är rätt skönt då det blir lite extra slöiga söndagar.


Nu är det ny vecka och nya utmaningar.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar