fredag 20 januari 2012

Glömde visst lite

När jag stod och borstade tänderna insåg jag att glömt en del om gårdagen.
Hade äran att få träffa systrarna Voltaire igår.
Riktigt härliga kvinnor. Renee´verkar var en jordnära och varm person och hennes syster Lotta verkar vara en energisk och stark kvinna. Dom verkar komplittera varann perfekt. Detta är dock min egen uppfattning baserat på ett kort möte. Men jag gillade dom direkt.
Reneé hade med sig sin senaste bok "En Salig Blandning" och hon signerade den till mig. Känner mig ärad och längtar efter att få testa recept ur den.
Mycket goda saker fanns det.

Fick även för första gången äta Creme Brulee och det var precis så som jag trott.
En krispig söt yta som döljer en underbart krämig och vaniljig smet som verkligen gör magi i munnen. Berättade för Jan att jag länge velat testa att göra creme brulee och idag fick jag en present av honom. En brännare från en av våra grannar. Kommer inlägg om brännaren och bild. Det är en underbart vacker brännare som kommer gå het hemma. Vill även göra cupcakes och pajer med maräng på toppen som är bränd. I am gonna burn alot :)
Usch det lät hemskt...men jag är verkligen glad för min brännare som dessutom kommer i en snygg design. Och den är röd....sååå fin.

Nu ska jag släcka ner och sova för imorgon är det hemgång efter mässan.
Kommer skriva ifatt så fort jag kan. Mycket nya människor och vackra intryck.
Somnar även denna kväll mätt och belåten och totalt lyrisk...även om det är lite tomt utan barnen och P.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar