tisdag 31 januari 2012

Fru Cupcakes testar



Dagen till ära ville jag inviga min vackra brännare och göra en Creme Brulee. Då jag hade hjärnsläpp när jag var och handlade så bidde det en färdig variant.


Ekströms har släpp 3 olika tetror med mums.

Perfekt tyckte jag. Jag har testat Pannacottan och var super nöjd med den även om egengjord är godast.


Super enkelt att göra. Man häller innehållet i en kastrull, låter det koka upp och häller sedan ner i formar och in i kylen i ca20 min.

Sen tar man ut det, häller på socker (kommer med förpackningen) och bränner på.

Kanon fint blev det även om jag tog ett lite förtunt lager.


Jag var super nyfiken och ivrig.

Har ju bara ätit creme brulee en gång förut och den var himmelsk. Kan säga att denna creme brulee från Ekströms var ingen hit. Den var smaklös och kändes blaskig.

Jag blev jätte besviken. Ibland är det så helt enkelt...inte riktigt vad man väntat sig.

Säkert jätte bra för någon som aldrig ätit creme brulee och vill köra en super enkel efterrätt. Men då skulle jag satsa på pannacotta. Den här vart totalsågad av mig...kunde inte ens äta upp.

Peter gillade den dock men även han höll med om att den inte smakade något egentligen.


Betyg: 1/10 cupcakes

Den får en 1 för att det är en bra ide...dock behöver dom jobba hårdare med receptet.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar