tisdag 17 januari 2012

Fru Cupcakes testar




Igår testades det lite kaffe syrup från ett märke som heter DaVinci Gourmet.


Dom säljer både i butik men även till cafe och resturang.


Ivrig var jag att testa dessa smaker som kommer i en vacker flaska. Först ut var Vanilj som både jag och Peter ville testa.

Jag har testat syrup förut och hade en aning om vad mina krav låg.


Blunda och tog första klunken och herre gud det var kärlek helt enkelt. Smaken förde mig tillbaka till Starbuck och vaniljlatten vi drack varje dag där.

Mjuk, len och perfekt söt smak.

Vaniljen var otroligt smakrik men tog inte över utan den gifte sig med mjölken och kaffet och skapade magi i munnen helt enkelt. Wow sa både jag och Peter.

Inser att jag kan bli beroende av denna syrup ganska lätt och är alla smaker lika ljuvlig som vaniljen så blir det dessutom svårt att välja. Vaniljen kan man använda även om man inte älskar vanilj då det är en mild och fin smak av vanilj. Sen kan man ju göra den starkare om man har i mer syrup men vi hade i en matsked och det räckte för oss.


Du kan köpa dessa i en del ica butiker men dom finns även på nätet hos bla Kaffegrossisten.se.

Dom innehåller 187ml och finns i 8 smaker.


Betyg: 10/10 betyg


Finns inget jag kan klaga på på vaniljsmaken. Möjligtvis att den är för god men jag kan inte dra av betyg för det. Detta är så himla wow helt enkelt.

Kärlek!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar