måndag 2 januari 2012

Fru Cupcakes testar Burt´s Bee

Burt´s Bee är ett märke som jag upptäckte när vi var i NY 2008. Deras produkter är helt underbara men jag har inte funnit något stort utbud i sverige förut utan varit tvungen att beställa från UK eller USA.


Nu äntligen börjar Burt´s Bee finna den svenska marknaden och vi har även fått en egen webshop där du kan köpa Burt´s produkter.


Lycka tycker jag och jag älskar dessa vänliga produkter.


Jag är ju beroende av läppglans och använder det heela tiden men hade inte testat Burt´s bee´s lipgloss förens nu.


Jag var super ivrig när jag slet upp mitt paket och provade direkt lipsglossen. Jag måste erkänna att första användningen var inte som jag tänkt mig.


Det var lite strävt och korningt med en konstig smak. Ja man ska ju inte ÄTA lipgloss men det kommer in lite smak i munnen tycker jag. Läpparna vart mjuka och glittriga men jag var inte helt nöjd. Den kändes naturlig och jag är nog lite ovan vid det. Men när jag sedan använde mitt vanliga lipgloss så kändes det plastigt och inte helt ok.


Efter att ha använt Burt´s lipgloss ett tag nu kan jag säga att jag är fast.


Har vant mig vid det naturliga och mjukgörande och även vant mig vid smaken som är nästan smakar lite citrus. Det är min nya favvo helt enkelt och jag har lagt mina andra lipgloss på hyllan just nu. Läpparna blir återfuktade, snygga och mjuka och detta med fina fina råvaror från naturen. DET är ju kanon helt enkelt.


Kan rekomendera denna lipgloss..även till dom som inte vill ha "smet" på läpparna då det inte känns kladdigt eller smetigt.



Betyg: 9/10 cupcakes




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar