tisdag 31 januari 2012

Fru Cupcakes rekomenderar


Det där med frisörer är inte alltid helt enkelt.
Jag har gått på enormt med nitar men jag förstår även hur svårt det är att vara frisör och att alltid förstå kunden.

I höstas bestämde jag mig för att bli riktigt korthårig. Jag blev rekomenderad av en vän att gå till Mirjam som jobbade på en salong i stan.
Jag bokade tid, skrev ut bilder i massor för att försöka få fram min bild av min frisyr (såg den i huvudet) och när det var dax begav jag mig dit.

Kände direkt en bra kemi med Mirjam och jag behövde aldrig dra fram alla mina utskrifter.
Hon fixade till min frisyr perfekt och jag blev så himla nöjd.
Och jag blev även så himla glad att ha hitta en frisör som jag inte komemr släppa i första taget :)

I januari öppnade Mirjam eget och innan Formex gick jag dit för att klippa mig igen.
Denna gången lite kortare än sist. Och även denna gång gjorde hon ett underbart jobb.
Jag är så himmla nöjd och tacksam för att ha en så perfekt frisör.
Ni finner länk till hennes hemsida till höger här.
Sidan är under uppbyggnad. Hon finns även på Facebook och ni finner hennes sida här.

Min frisyr är en blandning mellan Septembers och Robyns frisyr och jag trivs så himmla bra.
När jag har långt här känns mitt hår tunnt och trist och jag sätter alltid upp det.
I denna korta frisyr får jag tjockt hår och känner mig snygg ;)

Mirjam klipper, färgar, sminkar och förlänger.
Hon är underbar och hennes salong är snygg också ;)
Har du ingen favvo frisör ännu så kan jag rekomendera henne...hon är bäst :)

XOXO

2 kommentarer:

  1. Fy va du är go vilka fina ord! vad glad ja blir!

    SvaraRadera
  2. Sant ju fina du. Du ÄR bäst. Kram petronella

    SvaraRadera