onsdag 4 januari 2012

Fru Cupcake hyllar



Bagheera grundades i Avesta 1981.

Affärsidén var att tillverka funktionella kläder och skor. Idag är dom ett av få svenska sportföretag som lyckats med just detta.


Jag har inte riktigt tänkt på detta märke sedan jag var liten då många bar WCT-overaller med BAGHEERA märket över bröstet.

Hösten/vintern 2010/2011 köpte jag dock vinterskor till Lucas och Leo från Bagheera då jag ville prova ett nytt märke till pojkarna.


Dom fick likadana modeller men vi upptäckte ganska snabbt att det inte var riktigt bra.

Leos skor var kanon och han älskade dom men för Lucas var det inte riktigt lika bra.

Skon höll inte värmen, gick sönder på konstiga ställen och luktade illa (lukten gick inte bort i tvätten). Jag var jätte ledsen och hade dessutom inte sparat kvittot från butiken jag köpte skon på. Jag mailade då till Bagheera och förklarade och berätta hur ledsen jag var.

Bemötandet jag fick var helt underbart och gjorde mig glad och varm i hjärtat.

Dom blev också bekymrade och bad mig att ge dom en andra chans.

Jag skulle då få ett nytt par skor denna säsong till Lucas för att testa dom igen.

Wow vilken kundservice. Och mycket riktigt kom det ett par skor i höstas.

Vi fick välja modell och färg och självklart storlek och när Lucas packade upp dom och rpovade dom var han mycket nöjd och även jag. Värmen i hjärtat blir bara starkare och starkare.


Skon på bilden är den vi fick hem nu.

Det är en "hiking" sko. Den är varmfodrad och vattentät med stretch-snörning.

Ovandelen är i skin och syntet med membransocka i Sympatex.

Sympatex är en miljövänlig och återvinningsbar membrankonstruktion som garanterar 100% vattentöthet och hög andningsförmåga.


Gummisula med grövt mönster och urtagbar innersula i formpressad EVA med extra dämpning för häl och framfot.


Nu har Lucas använt skon ett tag och vädret har ju varit väldigt varierat.

Från vårväder till plaskblött.

Hur har skon skött sig då?

Ohhh den är underbar helt enkelt.

Lucas är inte en pojke som håller tyst om han är missnöjd med något så säger han det.

Förre året var han INTE nöjd men iår är han OCH jag väldigt nöjda.

Skon för iår klarar dom påfrestningar som den utsatts för.

Den håller värmen, klarar väta och har inte gått sönder.

Detta enda Lucas tycker är jobbigt är att det är just stretch då han är rätt bekväm av sig.

Men den sitter bättre på foten med stretchen och är tätare runt foten men andas ändå.


Kundservicen på Bagheera är värd alla stjärnor i världen och har fått mig att vara en mycket nöjd kund som hyllar deras produkter då det är bra grejer.

Alla gör vi fel ibland och "måndagsupplagor" finns från alla märken...det är hur man behandlar kunden i detta fall som gör skillnad. Vi har under året köpt både ytterkläder, gympaskor och träningskläder från Bagheera och allt har varit perfekt kvalitet.

Dom har produkter bra med priser och hög standard och jag kan varmt rekomendera detta märke. Är så otroligt nöjd och tacksam. En stor bukett rosor till detta svenska företag för deras vänliga och fina kundservice som gjorde att vi trodde på dom igen.

Trots att dom egentligen släpper ansvaret när dom levererar till butiken så tog dom sig tid och vänlighet och gjorde mig som kund nöjd. Det är INTE alla leverantörer som gör det.


Tack snälla Bagheera för att ni värnar om era kunder


xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar