fredag 20 januari 2012

Formex here I come



Igår satte jag mig på tåget till storstan och Formex mässan. Helt lyrisk och toknervös inför detta äventyr. Är lyckligt lottad som får vara med på det här.


På station kom Jan och mötte mig och då släppte en hel del nervositet. Super trevlig människa som jag äntligen fick ett ansikte på.


Vi åkte till mässan där jag fick skriva in mig för att sen fixa iordning lite i våran monter.

Kändes stort att få lägga fram mina recepthäften, macaroonsen och macaroonkiten.

Sååå fint och stilrent blev det.

Och ännu bättre när det visade sig att dom hade lånat ett bedårande tårtfat från underbara Gerbera att lägga mina macaroons på.

Jag ÄLSKAR Gerbera helt enkelt och fatet gjorde sig perfekt med macaroonsen.


Montrarna runt omkring kom och hälsade på mig och det kändes familjärt och super mysigt. Jan känner ju dom sedan tidgare men för mig var dom nya människor. Och det var himla trevligt. Kände mig som hemma direkt.


Efter ett tag kom Ralph som är Creative Designs kontakt på Lekue.

Ohh Ralph var en go människa och jag tror vi fann varann direkt.

Vi pratade på hela dagen och han födde en massa nya ideer hos mig.


Mina macaroons blev hyllade och detta gjorde mig mer och mer sugen på eget.

Jag vet att alla inte kan älska mina macaroons men jag är nöjd och stolt och växer för varje lovord jag får. Dessa människor tjänar inget på att ge mig beröm utan gör det ändå. Många ville ha recepten och det var också roligt.

Jag vill sprida mitt enklare recept till alla. Macaroon är svår som den är så om man kan underlätta så är det kanon. Men jag önskar även att alla människor skulle kunna äga en macaroon matta från Lekue för utan den skulle jag fortfarande svära när jag bakar macaroons.


Fick åka och checka in på hotellet på eftermiddagen för att sen bli uppmött av Jan för middag. Tog ett tag innan jag fann vägen till hotellet och lyckades självklart ta en omväg men det gjorde inget.

Kändes härligt att få "leka" pendlare för en stund.


Jag och Jan gick till Ralphs hotell för att sedan fortsätta till en resturang som Jan bokat bord på. Den heter Griffins och var ett helt underbart ställe med otroligt mysig atmosfär. Stolarna var en blandning mellan stol och fotölj och det var underbart att sitta i dom. Maten var gudomlig och det var det första stället jag varit på som hade ett gott "husets" vin. Dämpad belysning, vacker miljö och helt underbart. Sällskapet var även det mycket mycket trevligt och vi hade inte en tyst stund.

Det hade varit en låååång dag och jag är tacksam att herrarna inte gjorde som dom brukade och körde hela natten. Blev eskorterad till mitt hotell och det blev en lagom sen kväll. Mycket trevligt. Skulle absolut göra det igen.


Mätt och belåten och super nöjd ramlade jag i säng och sov lite oroligt (brukar jag göra första natten när jag är iväg) men vaknade ändå utvilad och redo för en ny dag med nya möjligheter.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar