fredag 27 januari 2012

Drömmen om en praktisk och vacker termo mugg



Nu bor vi ju jätte nära vårat jobb, det tar ca 5min med bilen....men innan det ska det lämnas på dagis och skola så det tar ändå en stund.

Imorse var det en strulig dag och då kom en enorm våg av längtan efter en termos mugg.

Tänk att kunna fixa till en ljuvlig mugg med vaniljlatte och ta med sig.

Att börja dagen med en smarrig kaffe on the go kan ju bara vara kanon.


Vi har termomuggar någonstans men dom är inte så himla vackra och ibland läcker dom.

Jag älskar ju fina saker och visst skulle det göra en vanlig trökdag lite ljusare med en vacker termomugg men Cafe Latte med mjukt krämigt skum och smaksatt med vitchoklad eller vanilj.

Kan garantera att jag skulle glida in på kontoret med ett leende på läpparna lite oftare.


Stressen på morgonen skulle bli lite lättare att hantera, tjuriga ungar skulle inte vara lika farligt och snöblasket skulle heller inte störa. Me and my Coffie helt enkelt.

Tänk att sippa på en mugg latte och spela nice musik på högvolym...DET är harmoni och ljus i vardagen helt enkelt.


Jag är mest nyfiken på Bodums termosmuggar.

Tycker det är vackert när dom är genomskinliga..får se om en sådan får flytta hem till oss inom kort. Tills dess får jag rota fram våra trökiga och tända liv i dom :)


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar