söndag 1 januari 2012

Barnens nyårsmeny




Denna nyårsafton ville jag fixa 3-rätters. Det har vi aldrig fixat förut vad jag kommer ihåg.



Då våra barn inte äter speciellt varierad kost så bestämde jag mig för en vuxenmeny och en kidsmeny.



Till förrätt blev det 2 variationer till barnen. Lucas fick toast med ostrosor och ett gurkhjärta (rosorna vart inte vackra med Lucas såg att det var rosor och blev glad) och Leo fick toast med gurkhjärtan och paprikahjärtan. Han gjorde ett själv också.


´Till varmrätt fick dom grillspett med korv och köttbullar och pommes frites.

En väldigt barnvänlig varmrätt om man bortser från att dom ville leka starwars med sina spett.


Och kvällens dessert för kidsen var glassbomb som jag gjort i mina fina fina formar från Lekue.

Dom är nog gjorda för att göra något annat men passar underbart bra att göra glassbomber i då den är i silikon och glassen släpper enkelt när den ska serveras.

En glassbomb är när man smetar glass i olika lager och barnen fick vanilj ytterst sedan lakritspuck och sist men inte minst en klick av den lyxiga Häagen-Dazs med kolasmak.

Toppade denna dessert med guld och silver kulor och marshmallows.

Mums.


Barnen tyckte det var spännande med 3-rätters och tyckte det var coolt att ha så många bestick. Det är definitivt något vi gör om.


XOXO























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar