onsdag 28 december 2011

Fru Cupcakes testar NUXE





Jag har länge varit nyfiken på denna fina olja från Nuxe och när jag var i Nyköping sist fick jag testa lite av min kusin.


Det var kärlek helt enkelt och stod som enda produkt på min önskelista till tomten iår.


Och lyckliga jag hade varit så snäll så den låg i ett paket till mig på juldagen.



NUXE grundades 1957 av en parisisk apotekare.


I början av 1990-talet övertog Aliza Jabès företaget och varumärket och även företaget tog ny fart. Hon fascinerades av aromterapi och växtterapi och förde in detta i varumärket. Idag är NUXE ett flaggskepp inom naturkosmetik och är ett av de bäst säljande varumärkena på apoteken i Frankrike.


Få märken har så många utmmärkelser och hyllningar i kosmetikbranschen som NUXE.


Jag är jätte känslig mot "flottiga" hudkrämer och oljor har jag aldrig velat testa innan.


Denna olja är en torrolja och man kan använda den till ansikte, kropp och hår.


Den kladdar inte, den vårdar och skyddar och ger en sammetslen hud och glänsande hår.


Det är verkligen en helt underbar produkt och jag har blivit helt beroende av den.


Den innehåller 98,8% ingredienser av naturligt ursprung, INGA konserveringsmedel och inget silikon och NUXE använder varken animaliska ingredienser, mineraloljor eller färgämnen.


Den passar alla åldrar och även alla hud- och hårtyper.


Jag smörjde barnen med det efter duschen en kväll och Lucas tyckte den luktade gott och att huden kändes så mjuk och len. Och det gör verkligen undervekr med huden.


Den blir sammetslen och mjuk och fin men utan att känans flottig eller kladdig.


Det sjunker in i huden och gör den bara underbart underbar och doftar helt ljuvligt.


Jag kan säga att jag funnit min lyx i vardagen och hoppas att ni alla får uppleva denna underbara produkt.


Det är inte helt enkelt att få tag i NUXE produkter med den finns bla här.


Betyg: 10/10 cupcakes


Kärlek i en flaska helt enkelt


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar