måndag 5 december 2011

Fru Cupcake testar







Lekue är ett märke som ligger mig varmt om hjärtat.

För ett tag sedan fick jag en gjutform för choklad från Creative Design.

Jag var jätte nyfiken och ivrig att få testa denna då dom hade gjort så himla fina chokladhjärtan på paketet.

Nu har det var så himla mycket annat men emellan macaronsbakning så smälte jag choklad jag hade hemma och testade. Det vart Fazers mjölkchoklad med cashewnötter och mörkchoklad med havsalt. Smält bara det och hällde i formen. Jag bredde ut chokladen lite halvhjärtat men ändå så det täckte allt. Sen fick det stelna i kylen.

När det var klart var det enkelt att trycka ut chokladen. Silikonformen för att det släpper enkelt och inget går sönder. En underbar form som ger ljuvliga 3-d hjärtan.

Dock behöver man jobba lite för att få det slätt på ovansidan men det är nog inte så svårt.


Den är helt underbar och jag fortsätter rekomendera Lekues produkter då dom är perfekta helt enkelt. Denna form är perfekt att göra enkla men vackra chokladhjärtan att dekorera med eller att bara ha som dom är. Man gör 3 olika storlekar på samma form.


Lycka till ;)


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar