måndag 28 november 2011

Julbonat



Vi fann julstämningen i helgen trots att smultronplantan på altanen blommar.
När jag bytt gardiner och fått upp julstjärnor (både blommor och lysen) och adventsljustakar så infann sig julkänsla hos Familjen Nilsson.

Det känns fortfarande konstigt att det snart är jul och det är så varmt ute men vi hoppas fortfarande på snön.

Om man räknar bort att jag jobbade en sväng igår så har vi mest myst i helgen och laddat batterierna.
Veckan som var var rätt stressig och intensiv så det behövdes en paus för oss alla.

Och inget bak i helgen heller. Vi köpte färdiga lussebullar till adventsfika och tjuvstartade redan på lördagen.
Mums med lussebulle och julmust.
Det närmaste bakning vi kom var pepparkakshus som vi köpte färdigt men klistrade ihop och började dekorera. Jag hade glömt att köpa hem godis till det men vi hade kristyr och strössel och det vart en ganska fin början.
Faktum är att det är det första pepparkakshuset vi gör. Jag gjorde eget något år men det vart så himla dåligt så jag limmade inte ens ihop det.
Det var mysigt att fixa och dona och barnen la dit några legogubbar så det blev som ett vinterlandskap. Mycket mysigt. Och dom längtar tills dom ska få äta upp det där huset om ca 1 månad :)

Ohh jag älskar när man får börja plocka fram allt glitter, tända ännu mera ljus och smålampor och göra det super mysigt. Barnen längtar till torsdag då dom får öppna adventskalendern och dom har nedräkning nu. Ohh det blir mysigt och jag har räknat ut att vi hinner se julkalendern hemma på morgonen. Då blir det tända ljus och en kopp kaffe innan vi åker...gäller att alla är färdiga innan dess då så vi bara kan åka direkt efter kalender. Mysigt hur som helst.

Hoppas ni alla hade en underbar advent och helg.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar