torsdag 3 november 2011

Hockey kväll


I onsdags fick jag möjlighet att hänga med Peter på hockey.
Mamma var på besök hos oss och barnen fick ha lite höstlov.
Lucas gick iof på fritids då han tycker det är mysigt att vara där på loven men Leo fick till sin lycka vara hemma med mormor och ha mys.

Jag gillar att gå på hockey och iof går det inte att jämföra med att gå på NHL men jag har oftare möjlighet att gå och kolla på VIK än på NHL.
Men lycka när vi var i New York och kollade på 3 matcher....DET var en upplevelse som kommer att upprepas..iof kanske inte 3 matcher samma resa men 1 iallafall.

Hur som helst fick jag iallafall följa med Peter. Han jobbar på hockeyn och detta ger mig möjlighet att få hänga i pressfikarummet. Jag är kanske lite fånig men jag gillart.
Att få hänga där får det att pirra lite i magen helt enkelt. Då och då tittar en kändis in och då blir jag lite starstruck helt enkelt Kan inte låta bli....bara blir det...även om jag inte blir starstruck som när jag var yngre. Nu mera kan jag låta bli att fnissa och jag kan prata med människan.
I onsdags var Tommy Salo där tex och det tog iof ett tag innan jag kom på vem det var och då kom jag bara på efternamnet. Men frågade Peter om det verkligen var Salo och det var det :)
Coolt tyckte jag helt enkelt. Ja jag gillar att se kända människor och så är jag.
En gång var Per Mårts i fika rummet och även då tog det tid innan jag kom på vem det var.
Jag är inte så himla snabb på sportkändisar :) men jag blir nog bättre.

Hur var matchen då? Dom spelade mot Tingsryd och förlorade.
Jag kan inte så himla mycket om hockey men insåg ganska fort att detta komemr inte att hålla.
VIK såg trötta och ointressade ut. En del i laget verkade taggade men några få spelare kan inte hålla upp ett helt lag. Dom flesta verkade slöa och hade inget go.
Det var inget spel liksom. Tingsryd var taggade och faktum är att dom förtjänade att vinna.
Tyvär....då jag gärna hade sett att Tingsryd förlorade. Men men det blir inte alltid som man vill.
Sista perioden insåg jag att jag satt och sov med öppna ögon.....inget bra betyg kanske.

På söndag är det dax för hockey igen. Lycka med 2 matcher denna vecka.
På söndag är det eftermiddgsmatch och då ska vi gå hela familjen.
Lucas är väll inte super lycklig för det men det är Leo. Leo och jag har räknat ner till denna söndag. Och dagen till ära så ska jag bjuda på fika i pressrummet. Vad det blir får ni se nästa vecka ;) men jag lovar att det blir mumsigt....hoppas jag.

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar