onsdag 2 november 2011

Fru Cupcakes testar


Nu är det inte långt kvar till jul.
Jag älskar julen med allt vad det innebär.
Många leverantörer kommer ut med produkter som är Limited edition för julen och det är spännande men inte alltid en hit.

Fazer Dumle har tagit fram en Dumle med pepparkaksmak. Hade väldigt höga förväntningar när denna fina påse landade i brevlådan.
ÄLSKAR pepparkaksmak och speciellt när den smakar som pepparkaksdeg så det var så jag trodde Dumle skulle smaka då det skulle passa bra med konsistensen.

Min första Dumle med pepparkaksmak var inte vad jag förväntat mig.
Det var en stark smak av nejlika som tog över alla andra smaker. Besvikelsen var ett faktum helt enkelt. Men en bit kan ju inte få förstöra en hel påse, så jag tog en bit till och tog bort dom förväntningarna jag hade haft från början.
Ja lite godare blev den. Sen blev den begraven i en låda i köket...tills jag beslutade att bjuda barnen på varsin en kväll. Leo var inte super förtjust men Lucas älskade dom. Han slukade 3 bitar och längtar till lördag då jag har lovat att plocka fram resten så får han äta hur många han vill.

När barnen somnat plockade jag fram några Dumle för att testa igen med ett blankt sinne.
Tog en kopp kaffe till, tände lite extra ljus och kröp upp i soffan.
Kan tala om att jag är beroende nu....och kär. Visst smakar den fortfarande mycket nejlika men kände också en mjuk, mild pepparkaksmak. Helt gudomlig.
Kommer den ut igen nästa år borde dom dock dra ner lite på nejlikesmaken men herre gud vad gott. Denna kommer defenitivt finnas på vårat julfikabord iår.
Ge den en chans....himmel vad gott.

Detta var en riktig hit även om jag inte vart frälst från första början.
MUMS!!

XOXO






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar