fredag 28 oktober 2011

OXXO Design



OXXO design har funnits på den skandinaviska marknaden i snart 13 år.

Sedan januari 2011 driver Anna Larsson och Rob Andersson företaget och tar nu OXXO design in i framtiden. Anna var tidigare kollektionsansvarig på företaget.


Anna är ansvarig designer och hennes passion för smycken och design driver henne att skapa vackra, moderna smycken som man blir glad av.

Möten med olika kulturer har gjort Anna nyfiken och öppen vilket påverkar hennes design och får henne att vilja skapa smycken som berör och får människor att må bra.


Alla smycken är helt nickelfria.



När jag fick mitt första OXXO smycke kände jag lycka. Smyckena är stilrena men ändå mycket detaljrika. Man finner fort sina favoriter och det finns något för alla åldrar och typer.

Det finns även scarves, klockor och smycken för män och allt går att köpa direkt via deras webshop.


Smycket på bilden är det halsband jag bär från dom.

Det är ett rejält halsband som går att ha både med kort kraftig kedja och längre med lite smalare kedja. Kedjan är grov hur man än bär den. Och hjärtat är ett delikat mästerverk fyllt med silverpärlor och glittrande strass. Det är ett riktigt "Petronella" halsband och jag älskar det.

Men det slutar inte där....jag vill ha armband, örhängen och flera halsband :)

Jag kan varmt rekomendera detta företag och deras smycken.


XOXO



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar