fredag 14 oktober 2011

Nivea 100 år

Nivea är ett globalt hygien- och kroppsvårds märke som ägs av det tyska företaget Beiersdorf AG. 1911 gjordes upptäckten av eucerit, den första vatten-i-olja-emulsion avsedd att användas som hudkräm. Blandningen var den första stabila i sitt slag.


Företagets ägare Oscar Troplowitz namngav det NIVEA, från det latinska ordet niveus/nivea/niveum ("snövit").



Under 1930-talet lanserades, för Nivea, nya produkter såsom solskyddsmedel, raklödder och schampo.


Själv kommer jag ihåg mitt första minne med Nivea som skydd på läppar och kinder på vintern. En mjuk snövit kräm som doftade rent och fint. Den platta blåa burken som gav vita läppar och kinder och som alltid fanns i vårat badrumsskåp.


Idag har ju Nivea inte bara hudvård utan även makeup och har utvecklat sig enormt inom bla hudvård, hårvård och solskydd.

Det är en trygg klassiker helt enkelt som utvecklas enormt.


I samarbete med Nivea har jag nu äran att få lotta ut ett antal specialdesignade Nivea creme burkar med Rihanna motiv. Hon är deras model.


Det ni behöver göra för att vinna är följande: Gå in på länken http://www.facebook.com/niveasverige och "GILLA" och skriv sen att ni gjort det här på bloggen.

På Niveas facebook kan ni även bli en del av deras Rihannavärld och bla tävla och göra en musikvideo där du dansar med Rihanna.


Tävlingen håller på till 23/10


Gilla...gilla ;)


XOXO

16 kommentarer:

  1. Då har jag tryckt gilla Nivea.

    Gillar denna blogg också.

    KRAMIS Maria Capor

    SvaraRadera
  2. Klart man gillar Fru cupcake! /Ullis

    SvaraRadera
  3. Jag har gillat Nivea:)/ Sara Davadji

    SvaraRadera
  4. Klart jag gillar!//Sofia Palmkvist

    SvaraRadera
  5. Jag har gillat Både nivea och Fru Cupcake ;-)
    Bäst båda två ;-)//Marie W Eriksson

    SvaraRadera
  6. Gillat Nivea!! :)

    Och gillar din superfina blogg ;)

    KRAM /Sami

    SvaraRadera
  7. Hej! Jag gillar Nivea på Facebook och är gärna med i utlottningen :) Kram Clara

    SvaraRadera
  8. Jag gillart! Lovely :o)

    SvaraRadera
  9. Jag gillart! Lovely :o) /kram Sussie

    SvaraRadera
  10. Då är väl jag också med då :) /Bibi

    SvaraRadera
  11. Jag gillar't! Kram till bästa fru cupcake. /Emelie

    SvaraRadera
  12. Nu gillar jag också! :) Kram Emmy

    SvaraRadera