söndag 30 oktober 2011

Fru Cupcakes testar



Så här i hösttider sitter det inte helt fel med en äppelkaka till eftermiddagskaffet och till en äppelkaka är ju en vaniljsås ett måste kan jag tycka.


Idag serverades äppelkakan med 2 olika vaniljsåser.

En vanlig med lactos och en lactosfri från Alpro Soya.

Jag är ju lactosallergiker och har fått äran att få testa några produkter från Alpro. Måste säga att jag var lite tveksam innan jag smakade då jag aldrig testat någon som är baserat på sojabönor. Men ibland måste man helt enkelt testa.


Konsistensen på vaniljsåsen från Alpro Soya var lite geleig och trögflytande och ja jag var inte super imponerad av hur den såg ut. Stack ner skeden och smakade lite bara av vaniljsåsen och vart genast imponerad.

Wow vad gott. Det smakade smällt glass.

Den var krämig, len vaniljsmak och helt underbar.

Totalt motsattsen mot vad jag trodde. Jag väljer hellre den än det allternativ vi hade med lactos. Det här var super gott.

Dock skulle jag vilja ha lite mer vaniljsmak. Man kan blanda ner lite äkta vaniljsocker eller vaniljpulver och då är den en efterrätt i sig.


Helt klart över förväntan. Nu är jag ganska ny på det lactosfria sortimentet som finns men alla ni som måste välja bort eller väljer bort lactos ändå...Alpro Soya vaniljsås gör att ni kan äta en ljuvlig vaniljsås utan att få problem med magen.

Mumsfillibaba...och det ska bli spännande att testa fler produkter från Alpro Soya

Tack snälla för att jag fått en chans att testa eran ljuvliga vaniljsås.

Håll koll i butiken nästa gång efter denna hit.


Betyg: 8/10 cupcakes.


XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar