onsdag 21 september 2011

Fru Cupcakes testar C3 Muffin&Cupcake maker

Vem är bättre lämpad att testa denna maskin än Fru Cupcake?
Jag fick äran att få testa C3 Muffin &Cupcake maker och det blev lite kärlek faktiskt.


Jag gillar maskiner eller ja..bara köksmaskiner.

När jag fick frågan om att testa denna hoppade mitt inre av lycka och när jag fick hem den så var jag ivrig att få testa.


Dock vet jag ju att maskiner inte alltid är som det varit utlovat.


Denna maskin ska göra 6st normalstora Cupcakes på 6 min. Första vändan gjorde den inte det....då tog den 8min och jag gjorde då morotscupcakes.

Men sen testade jag att göra helt vanliga choklad cupcakes och vips så fick jag 6st på 6min.

Är detta fortare än att göra i ugnen? Hmm när man gör i ugnen så gör man 12st och det tar i min ugn ca 15min. Så ja denna maskin är snabbare än min ugn.


Dom får dock mer färg i ugnen men ska man ha frosting på så spelar den ingen roll ju.

Maskinen har non-stick beläggning men det går att använda bakformar i den också.


När man har haft muffins i utan formar så släppte dom enkelt när dom var färdiga.


Ska man svänga ihop lite muffins/cupcakes så är den perfekt då den fort värmer upp.


Men det går fort också. Kan vara lite att hålla koll på dock om man ska göra många då man måste ta upp och fylla på...kan är det enklare att göra i en muffinsplåt i ugnen.


Kan ha önskat att man kunde göra 12 som en muffinsplåt och att det skulle finnas en för minimuffins. Men man vet ju aldrig vad som händer i framtiden :)


Denna maskin är även underbar om man inte har en ugn (tex i husvagn) eller om man har en ugn som gräddar ojämnt eller dåligt.


Tydlig indikatorlampa på där röd visar att den är igång och grön visar att den är redo för gräddning. Termostatstyrt temperatur och lock med gångjärn.

Enkel att torka av efter användning (när den svalnat) och tar lite plats.


Jag gillar den enormt och kan rekomendera den varmt.


Den finns att köpa på bla netonnet och där kostar den 399kr och jag tycker det är ett bra pris på denna finfina maskin. Men den finns även på Tretti.se och Media markt.


Betyg: 8/10 Cupcakes

Det lilla som gör att den inte 10/10 är att färgen blir lite ljusare än i ugn, kort sladd och att man just gör 6st och inte 12 som dom flesta recept är för.



XOXO


















3 kommentarer:

  1. Inget foto på muffinsarna du gjorde?

    SvaraRadera
  2. Vet du om man bara kan använda den till recept som följer med eller om man kan använda den till alla typer av muffinsrecept?

    /Sofie

    SvaraRadera
  3. Sofie: Jag använde mina egna recept enbart så det går med alla recept :)
    / Fru Cupcakes

    SvaraRadera