onsdag 10 augusti 2011

Fru Cupcakes & co undersöker Sverige


Gröna Lund är sveriges äldsta tivoli enligt deras hemsida.
Det har funnits i över 125år och 1878 fick dom deras första karusell. Myckket har hänt sedan dess men många av karusellerna är mycket gamla även om det kommer en hel del nytt också som trängs på liten yta.

Det var länge sedan jag var på Gröna Lund och jag insåg fort att den sidan för barn (som Leo ville vara på) var den tystare och lugnare sidan.
Där hängde jag med Leo och farfar.
Leo åkte en del karuseller med farfar men älskade det inte..han ville mesta spela spel och ta lotter.

Lucas och Peter älskar ju karuseller och dom åkte så mycket dom hann med. Vilket inte var supermycket då vi inte var ensamma men Lucas var super lycklig och kunde lätt ha spenderat hela kvälle där.

Leo däremot var ganska glad när vi begav oss tillbaka till Örby igen.
Jag är inte super förtjust i tivoli och nästa gång tar jag nog med mig Leo till skansen men det var en rolig upplevelse ändå.
Kontentan av det hela: Mycket karuseller för alla åldrar, massor med lotter och spel för dyra pengar och mycket ställen att köpa mat och dryck.
Helt klart godkänt.

Tack snälla farfar för en toppen dag

XOXO



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar