måndag 25 juli 2011

Mys helg

I fredags hade jag bakdag. Jag provade att göra High Hat cupcakes.
Det var ganska pilligt och kladdigt och det kommer ett eget inlägg om det senare.
Åkte till jobbet så dom fick provsmaka och det var tydligen mumsigt ;)
Ja jag vet...man ska inte åka till jobbet på semestern men jag bor ju nära och kunde inte låta bli.

På lördagen åkte vi och lämnade barnen hos deras faster och farbor då dom skulle sova över för första gången. Lucas skulle även gå och se senaste Harry Potter med M och J.
Det hade gått kanon och barnen tyckte det var super mysigt och frågade direkt om dom fick sova över igen. Skönt när det går så bra :)

Jag och Peter åkte ut till Skerike för lunch och han hade tävling.
Vi hade trevligt lunch sällskap och det var god mat.
Sen åkte jag hem för en riktig slö dag. Det var varmt och först tänkte jag sola men hamnade i soffan och där blev jag kvar ;)
Bäst att passa på när man är själv tycker jag.

På kvällen var vi bjudna till herr och fru S för grillkväll.
Mycket trevligt och gott och det slutade sent.
Jag provade ett alkoholfritt rose´vin som var kanon. Det kommer jag definitivt köpa hem mer av. Friskt, gott och kanon helt enkelt. Kommer dock inte ihåg vad det heter men jag lägger ett kort när jag köpt hem det igen :)
Det blev en sen kväll och vi tog sovmorgo på söndagen.
Sååå skönt.

När vi hämtat barnen åkte vi och badade och efter det hade vi myskväll.
En perfekt avslutning på helgen.

Nu är det måndag och en ny semestervecka. Vädret är lite ostadigt.
Vad vi ska hitta på?? Ja det är ännu inte klart men något blir det iallafall ;)

XOXO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar